kolmapäev, 27. märts 2024

Elu toredus / Kumpfmüller

See kõik on juba olnud, ehk siis jälle Kafka tembutab :) Alles see oli, kui ma lugesin samuti ilukirjanduslikku "Milena ja armastuse kirjad". Mitte et ma suurt mäletaks, mis nende vahel lõpuks oli, peamiselt vist olidki kirjad ja kuna Milena tõlkis ka Kafka tekste, siis ju oli ta hästi kursis ka mehe peas toimuvaga ja sellest ka see teineteise poole õhkamine. 

Dora, see kõnealuse raamatu naistegelane, oli Kafka viimane armastus, päris viimasel eluaastal. Või noh, neid kihlatuid ja kirjapruute on Kafkal nii palju olnud, et ma ei imestaks, kui tulevikus ikka veel mõni lagedale ilmuks ja hüüaks, et hoi, pidage-pidage, Felice ja Milena ja Dora, aga minaaaaa!? Loomulikult ilmuks ootamatu kirjapruut kohe ka raamatu kujul, sest kõva kirjakirjutaja Kafka puhul oleks kuskil tolmusel pööningul ka allikmaterjalid võtta. 

Ega Doral mehest kauaks rõõmu olnud, sellestki ajast moodustas osa jälle kirja teel igatsemine ja tulevase elu korraldamine. Ja kui siis see elu-elukene saigi korraldatud ja noored koos pooleldi patuelu alustasid, siis Kafka kiiresti süvenev tõbi neil lillede ja liblikatega tegeleda ei võimaldanud ometigi. Ikka olid ühelt poolt olmelised mured (hüperinflatsioon ja hinnasiltidel nullide loendamine, elukoha otsimine) ja teisalt mure palavikus närvukese kirjamehe pärast. Lisaks veel keerulised suhted kummagi vanematega, Dora oli isa juurest kahel korral ära jooksnud, samas päris lõpus abiellumismõtte lauale tulles korraliku juudina vajanuks ta isa heakskiitu (ei saanud). Kafka suhtles oma perega küll tihedamalt, abi oli ju ikka hea vastu võtta, aga oma uue kaaslase tutvustamisega venitas ikka häbematult kaua.

Nii et kus siin see elu toredus oli, ma küsin 😀

Lugu oli mu jaoks hirmus staatilise minekuga (kuigi sündmusi ju oli!), ma ei tea, ei saanud mind kuidagi kaasa... Ma saan ju kogu suurest armumisest ja olukorra traagikast aru ja kindlasti pole ma ka see inimene, kes vajaks eufoorilisi tundepuhanguid, aga no kuidagi ei puudutanud mind. Tärnides halastasin peamiselt selle pargis kohatud tüdruku ja tema kadunud nuku loo pärast. 






Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar