esmaspäev, 10. juuni 2024

Mis järgmiseks?

 "Minu Hiiumaa 2024" uustrükk lisapeatükkidega on ilmunud, tegelikult küll vist juba 24. mail, aga ma ise polnud siiani seda näppida saanud. Endale saata ei lasknud ja mandrilt tulin vahetult enne ära, kui see kaubandusvõrku hakkas jõudma. Hiiumaal, teadagi, enam ammu pole raamatupoodi, seega saab siin raamatuid osta vaid toidupoest ja sinna tulevad need läbi RR ja ma ei tea kelle/mille keskladude oma keerulisi teid mööda. Tõsi, kohaliku tähtsusega raamatuid müüvad ka Kärdlas muuseum ja Käinas Tuuletorn. Igatahes, mis ma nüüd öelda tahtsin, et need lisapeatükid lisapeatükkideks, aga kellel raamatut tarvis, siis on see üle pika aja taas saadaval. 

Raamat sai väikestviisi esitletud Hiiumaa kirjandusfestivalil, mis tänavu toimus kolmandat korda. Armas väike ettevõtmine, selline nunnu ja kodune. Esinejad on valdavalt Hiiumaaga seotud, kes on siit pärit, kes suvitab siin, kes kirjutab saarest ja hiidlastest. 

Hiiumaa-raamat vilksatas kenasti ka reede hommikul Terevisioonist läbi, kus seda tutvustas üks festivali korraldajatest Kristel Peikel. Tähelepanelik raamatusõber võis märgata, et ekraanil vana raamat, aga tõepoolest - uus versioon oli sel ajal praamil ja jõudiski saarele alles kirjastuserahvaga. Ekraani-seltskond oli auväärne, sest jutuks oli ka teine sel festil esitletav raamat - Õnnepalu "Siinpool vaikust". 


Hiiu Lehes eelmisel päeval ilmunud loole jätkuks oligi mu vestluskaaslaseks lehe peatoimetaja Raul Vinni (saarlane!), kellega lobisesime Hiiumaast ja hiidlastest, natuke ka saarlastest. 

Minu jaoks ses suhtes huvitav kogemus, et sügisel-talvel mööda raamatukogusid käies räägin ma Hiiumaast ju mitte-hiidlastele, nüüd siis aga kohalikele neist endist :) Olgu, tegelikult sel talvel käisin ju ka Kõrgessaare päevakeskuses jutustamas.

Mõtteid tekkis mitmeidki, aga kaasa sellest päevast tahan võtta näiteks ühe, millele vastus kutsus esile ka kiitva aplausi... nutika küsimuse, et kas mina, tsiteerides küll Alavainut, läände abiellumise puhul pidasin silmas ilmakaart või paremat ühiskonda. Vastust võite aimata. 

Siis veel muutused ja nende kaasaminek, see on keeruline teema, ehk kunagi hiljem lahata. 

Aga muutuste teema jätkuks oli väga armas pärastine jutuajamine Järviga. Hiiumaast, uhhuust, käkisupist, Laaksoneni tõlkimisest...









Tore oli, aga nüüd murrab argipäev raginaga sisse, seega EI lobisemisele :)!



Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar