kolmapäev, 22. mai 2024

Mister X...

... laekus mu ellu salapärasena ja selliseks ta ka jäi (kui rääkida näiteks täisnimest). Ta tuiskas mu ellu, rääkis kahe tunniga mu seina külge kinni... ja kadus.

Ma ei ole siiani kindel, kas mul oli ikka vaja teada:

- milline trennihunt ta on ja milliseid sportlikke tegevusi harrastab; millised seeriad täpselt ja kui mitu korda (3 x 45 min) hommikuti teeb; kui pikad on ta kõnnitiirud või muud ringid;

- ja need abivahendiga sportlikud harrastused - millist marki kasutab, milline vahend on tal praegu, aga millise plaanib järgmisena osta; ja millises spordikaupluses (Rademar) see praegu hea hinnaga on ja millised lisavidinad kavatseb sellele juurde osta;

- kõike tema lapsest ja kasulapsest; "kõik" tähendab antud juhul pereseisu, professiooni, eluolu Soomes, tunnitasu + tunnitasu riiklikel pühadel (kolmekordne);

- kui suur on ta praegune maja on (52 m2); millal ja kui suure pindalaga veranda ta seal ehitas toaks juurde (4 m2); 

- sama kehtib ka kasvuhoone kohta, seal kasvavate köögiviljade kohta (hetkel saab võtta küll vaid murulauku); või ka mida muud toredat on ta oma aeda istutanud (mustikad, kuslapuud) ja kui kõrged need täpselt olid eelmisel aastal ja kui kõrged hetkel (tänaseks on mu andmed juba kuu aega vanad, seega neid mõõte ma siia ei lisa);

- või millise rattakorvi ta oma naisele ostis ja millised kotid oma rattale;

- mida ta sööb (speltajahu, toortatar, kui te nüüd küsite); kustkohast ta neid ostab ja mis oli viimati nende kilohind; kuidas valmivad tema hommikused smuutid (toortatar tuleb eelmisel õhtul likku panna, kui te nüüd just ilmtingimata küsite));

- millised olid tema naise sõbrannad; kus nad oma esoteerilistel reisidel käisid; milliseid haaremipükse kandsid;

- millistes paikades Eestimaal ta elanud on (väga paljudes! Iga kohta võiksin nüüd minagi jutustada, kui te vaevuksite kuulama); milliseid töid ta on teinud; kuidas konkreetset ahju lahti võtta (mitte et selleks oleks vajadus tekkinud, aga p u h t t e o r e e t i l i s e l t, eks ole); millised siibrid tema ahjudel olid ja mis nende avamise-sulgemise juures pahasti oli;

- millised tööriistad tal on olemas ja kust ta need ostnud, sekka ka natuke hinnainfot viimase nii paarikümne aasta lõikes;

- milliseid kortereid, kus, kui suuri, mis hinnaga on ta veel vaatamas käinud; enamasti lepiti mingi päev kokku, mil uuesti üle rääkida või kaupa teha, aga siis ikka jäi asi katki (enamasti üürileandja või maakleri "süül"). Tõsi, on ebaselge, kas need lubadused anti selleks, et temast viimaks lahti saada või tekkisid probleemid taustakontrolliga seoses... kes nüüd on seda pikka saagat jaksanud lugeda, siis meenutan, et mina ju tema täisnime ei tea...;

- mitu ruumi puid ta minu kuuri ostab ja kui palju ruumi jätab ühe teatava tööriista jaoks (kas ma pean siinkohal mainima, et kuuri me ei olnud veel üldse külastanud ja vaadates kella ja tema šansse üldse minuga lepingulistesse suhetesse jõuda, siis ma isegi ei kaalunud temaga kuuri minekut!);

- millise tapeedi ta seina kavatseb panna;


Pilt pärineb ühelt teiselt objektilt ja on illustratiivne.


Nüüd jõuame esimest korda teabeni, millest mulle võis kasu olla, nimelt et ta ei käi valimas (ka nõukaajal ei käinud), et ta igasuguseid lepinguid jms ei poolda, et ta teatavaid isikut tõendavaid dokumente endale ei tee/taotle, et ta on kunagi ka mingid usulahud järele proovinud jne, jne. See informatsioon ei tulnud ühes rodus, igaks juhuks mainin, ikka piisake siin ja piisake seal. 

Nüüd oli kell niimoodi edasi kihutanud, et laekus naabrimees, kellega pidin katusealuseid konstruktsioone tudeerima (vahepeal jõudis naabrimees mulle ka helistada, sest talle tundus kahtlane, et ma jäin võimaliku rentnikuga nii pikaks korterisse ning ta kahtlustas, et äkki jõudsin juba Tallinnasse tagasi minna). Asi tipnes sellega, et mina naabrimehega talade vahele ei mahtunudki, sest toimekas Mister X trügis sinna koos temaga. Mister X, kelle puhul polnud veel selge, et ta ülepea kunagi sinna majja kolib, rääkimata sellest, et kui ka kolib, siis kõnealune piirkond üldse kuuluks tema teemaderingi. Siis hakkas ka mul kops üle maksa rändama ja ma lasin käiku küünarnukid, misjärel ta tõepoolest tagasi korterisse tõmbus. Ilmselt poleks see nii libedalt läinud, ent seniks oli sinna laekunud ka mu elu õieke, mis tähendas, et Mister X leidis uue ohvri, keda surnuks rääkida (peamiselt pilttapeedi teemadel, see tulevat lõvipeaga, ma ei mäleta enam täpsemalt, mis suunas lõvi pilk pidi vaatama).

Igatahes päädis lugu sellega, et välisuksel seisime mina, naabrimees ja elu õieke (efekti lisamas viimase kargud!) ning surusime millimeeter millimeetri haaval Mister X-i uksest välja. Soovitasin tal soojalt kasutada üht keskkonda, mis peaks üürida soovija ja üürileandja elu kergemaks tegema. Ta oli esiotsa optimistlik, ent kui mõistis, et seal tehakse ju taustakontrolli, siis.... sain tema pilgust aru küll, et ega see mõte talle ei meeldinud ja teades nüüd tema teatavaid põhimõtteid ühiskonnaelus osalemise kohta, kahtlustasin ka ise, et ta seda veebilehte ilmaski ei kasuta. Ta proovis küll korra praalida, et võib ka kahe aasta jagu ette maksta, et temal probleemi pole, tema võlgu ei jää ja kõik need muud jutud, mida kõik rendileandjad on mustmiljon korda kuulnud :) Kirjutan neid kauneid memuaare mõned päevad pärast vahejuhtumit (postitan kolm nädalat hiljem) - seni on tema poolt vaikus. Tegelane, kes suure suuga juba remontis, pani seina lõvitapeeti, kasutas uusi sportimisradu kadus kui tina tuhka. 

Mitte et ma selle üle kurvastaks, eks ole:) Lihtsalt tekkis sportlik huvi, et kas ta päriselt-päriselt otsis elamispinda või on see tal nagu ajaveetmise viis... 

L. soovitas edaspidiseks, et kui peaksin mitu korda aastas üürirallit tegema, et siis peaksin endale mingi minutitariifi või tunnitasu välja mõtlema. Ma põhimõtteliselt ei näe tarvidust sellele ideele vastu vaielda :)


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar