neljapäev, 30. november 2023

Esietendus / Linnateater

 "Sa oled alles siis vana, kui sünnipäeval kulub küünaldele rohkem kui tordile."

Selline keerulise pealkirjaga lavastus siis :) Keegi küsib, et mida vaatama lähed, siis nagu ei viitsigi hakata seletama, vastad, et ah, ühte asja :)



Lavastuse aluseks Cassavetese 1977. aasta film "Opening night", mida kohendanud Diana Leesalu ja Kaarel Väljamäe. Sisuks esietenduseelse nädala sekeldused ja pinge, millele lisandub peategelase vanaduse teema. Nali ja naer vahelduvad tõsiste siseheitluste ja segadusega. Kusjuures komöödia pool töötas mu meelest väga hästi (Alo Kõrve närvilise lavastajana oli oivaline ja Anne Reemann etenduse juhi Gretana niisamuti). No ja ma ei saa unustada ka lavamees Jaaku, tundus täitsa loomuomase andega tüüp olevat, laske teda rohkem lavale :) 

Esimene vaatus läks väheke venima või kaotas fookust või tekitas segadust või ma ei tea mis. Teine vaatus oli mu jaoks tempo poolest paremini paigas. Kui mäng on rohkem paika loksunud, võiks teist korda siiski vaatama minna. Hobuveski kammerlik saal mulle meeldib ja sedapuhku on näitlejate mänguruum venitatud tavalisest suuremakski. 





Ühtlasi läheb sellega ka mu teatriaasta 2023 lukku. Tuli tavapärane 25. Jagatuna 12 kuule polegi nagu midagi, aga kui vaatan jälle külastuste koondumist 5-6 kalendrikuule, siis on parajalt tihe käimine.

Meeldejäävaimad ilmselt "Elajannad", "Kabaree. Põrgu" (VAT Teater), "Suur veeuputus" (Linnateater). 

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar