laupäev, 14. oktoober 2023

Kuus kuud



Kuna alkoholijutud on meedias üha kasvav trend (hind tõuseb - ei tõuse, tarbimine suureneb, lubatud alkoholiühiku osas on meile valetatud jne), siis peaks nagu ka ajaga sammu pidama ja sõna võtma. Tegema ehk vahekokkuvõtte. Kuigi ma ei tea, miks just vahe, ega mul mingit tärminit ees ju ole :)

Alustades mingit kindlat plaani seatud ei olnud ja seega ei saa öelda, et oleks olnud piinaõhtuid või paanilist asendustegevuse otsimist. Tõsi, eks silm märkas eriti teravalt, kui palju kõikjal me ümber alkoholi või joomist on: teatrilaval, kinolinal, raamatuis, kohvikuis... 

Sellist hetke, et kurja küll, täna oli nii vilets päev või nii suurt tähistamist vajav sündmus, et avaks pudeli, pole samuti ette tulnud. On küll olnud sündmusi, mille eel olen mõelnud, et kas nüüd võib patumõte pähe tulla. Oslo-reisi väga külm, märg ja tuuline algus. Mõned seltskondlikud õhtusöögid ja kogunemised, kus tavaliselt tiksutakse kella kahe-kolmeni. Minu jaoks ei ole pokaalita olles kunagi probleemiks suhtlemine või nali ja naer, aga tunnistan ausalt - üle südaöö reibas olla on küll ilma joomata raske. Samal põhjusel kartsin jaanipäeva. Just külaliste pärast, imelik ju kell 23 kotile kobida. Seitsmevennapäevaaegsed juubelipidustused, see lahenes veel eriti hästi. 

Märksa tõsisem teema on paadi- ja sadamaelu. Mine jaluta kaunil suveõhtul piki Pärnu jahtklubi või Haapsalu Grand Holm Marina sadamakaid ja näita mulle asukatega alust, kellel laud poleks kaetud :) Üks asi on lihtsalt nägemine, aga keerulisem lugu on sõbrunemistega, mida seal ikka ette tuleb. Tervitus, sõna või paar, ja kui jutt klapib, siis küllakutse ühele või teisele paadile - ja edasi? See on umbes sarnane situatsioon kui slaavi rahvastega tutvudes-sõbrunedes, veidi nagu võõrustajat solvav on keelduda. Mina ei murdunud ka siis, T. siiski ühe korra.

Ja kui mõtled, et jaan ja juubelid ja paadihooaeg läbi ja nüüd küll enam pole midagi ees, siis selle kuu alguse Kreeka ja kõik hinnas hotell kõlab ikka väga pahaendeliselt :) Õnneks sattus viisakas hotell, või peaks ütlema, et viisakad külastajad. Natuke ju oli ka neid, kes basseini ääres juba enne keskpäeva alustasid, aga neid oli siiski vähe ja nad oli viksid ja silmatorkamatud. Euroopaga on muidugi lihtne, sest siin kõhuhädad ei kimbuta, mis aga saab näiteks pikale reisile minnes, seda ma ei tea. Ja see pole nali.

Arvudest. Kui nüüd arvutada, siis peaks pangakontol olema üks liigne kaks ja pool tuhat eurot, ei, isegi rohkem, sest vein nõudis enda kõrvale ohtralt juustu jm patust mugavustoitu, mille manustamine on samuti nüüd täiesti ära jäänud, nii et ilmselt on rahaline võit veelgi suurem.

Naisi huvitavad tavaliselt veel ka need teised arvud, mis peaksid olema vastavalt väiksemaks muutunud (või ei ole see päris nii selge, sest mõni kompenseerib vedelat hoopis tahkega ja võib vist juurdegi võtta). On küll väiksem, nii umbes kaheksa võrra. Võib ju ka küsida, et kas ehk olen samal ajal ka midagi muud oma harjumustes muutunud. Pigem mitte. Söön vastavalt isudele ja tujudele, liigun sama kaootiliselt (eelmisel nädalal ei käinud näiteks tervelt neli päeva toast väljas, uhasin istudes tööd teha), ehk üldiselt pigem vähe. Ainus veider muutus, mis minuga on vahepeal aset leidnud... njah, see on üks kevadine sünnipäev, kus naised asusid üht olümpiavõitjast tervisespordi propageerijat ahistama, et mida ikka peaks tegema, et olla terve ja tugev ja ilus ja igavesti noor jne, jne. Ma suurema osa ajast ei süvenenud detailidesse, ent ühe tarkuse panin kõrva taha küll, mis haagib ka mu enda põhimõtetega. Füüsilise aktiivsuse jaoks ei pea eraldi aega ja ressurssi kulutama. Braavo, nõus! Et kohvijooja käiab ju igal hommikul oma kohvimasinat, mis - nagu me teame - võtab üksjagu aega. Tema meelest janune ootab niisama tühja seal masina kõrval (tegelikult on see küll väär, sest mina sel ajal laon mett ja piima juba kohvisse, või keedan putru), aga sama hästi võiksid teha kohvi nirisemise ajal kümme kükki. Kümme on üksiti võttes vähe, aga vaata, mis see aasta peale kokku teeb. Ja veider küll, ma (ja me) oleme alates 18. maist teinud igal hommikul 10-15 kükki. Ongi jube väike asi, aga mul on tekkinud lihased sinna, kus neid pole kunagi olnud :)

Jesver, jäin lobisema, väljas juba valgekski läinud. Peaks nüüd muidugi tublisid lõpuni lugejaid premeerima või miskit, kes tahab midagi auhinnaks, võib küsida - mul on ju nüüd palju raha üle :) 

Uus kokkuvõte kuue kuu pärast (aga võib-olla ka varem või mitte üldse, mul on vabadus valida ja otsustada, eks ole).

1 kommentaar:

  1. Mõte on hea, aga veinist loobuda... Hullult raske. Mingid muud joogid mind ei huvitagi, aga just vein! Kusjuures ma täiesti usun, et mul endalgi läheks 5+ küljest ära, ilma et midagi muud elustiili juures muudaks. Aga isegi see mõte ei suuda mind motiveerida.

    Tubli oled :)

    kristallkuul

    VastaKustuta