pühapäev, 4. detsember 2022

Seal, kus tuksub inimkonna süda / Assad

Väga mõnus lugemine Süüriast, ei keskendu niivõrd ajaloole või poliitikale, vaid just olmelisele elule. Mis on päris hull, nagu arvata võibki, ja ma isiklikult ei kujuta küll ette kolme päevagi ilma privaatsuse, vaikuse ja oma mõteteta. Lugu ise ikka see klassikaline eestlanna ja välismaalase abielu ja siis kogu laiendatud perekonna krempliga toimetulek. Ämmalugude armastajad - siin on teie maiuspala! 

Tohutult palju tuli ette "Minu Süüriast" tuttavaid teemasid, nähtusi, roogi jms, midagi mõlema autori kirjeldustes oli sedavõrd sarnast, et tabasin end mõttelt, kas Süüria ongi ehk nii üheplaaniline, et silma hakkavad (vähemalt välismaalasele) ühed ja samad asjad. Võimalik. Aga kuna raamat on kopsakam kui Minu-sarja oma ja kooselu kohaliku perekonnaga kestis kauem kui Süüria-Tanja puhul (ja puudus ka värvikas ämm!), siis leiab teravamaid kriitikanooli siit rohkem ;)

Kui millegi üle kurta, siis mu jaoks oli kohati segane, mis ajast parajasti jutt. Ideaalis oli loo raamiks mõeldud vist viimane külaskäik Süüriasse, ja vahele põiked nii esimesest korrast kui ka pikem Süürias elamine. Mul läks vahepeal järg käest. Ka tundus mulle, et autor püüdis enda lähemat perekonda vapralt sordiini all hoida (mis on igati mõistetav, kes see ikka end rahva ette laiali laotada tahaks), ent lugejana oli mul kohati keeruline ree peale saada, et mis hetkel ja mitu last tal oli ja mingi nimega läks üldse kaua aega, saamaks aru, et ah soo, see on siis ikka autori laps. Segadust tekitas ka see, et kord oli mees Süürias temaga koos pildil, ja siis vist jälle mitte, aga see tuli vihjamisi mingi muu teemaga seoses välja. Nii et sedalaadi taust oleks ära kulunud küll. Tõsi, natuke aitas raamatu tagumisele lakale lisatud info autori kohta, nii et vihjeks: teie lugege see kohe alguses läbi. Mina ei sirvinud sinna lõppu ja seepärast ei saanud lugema hakates ka kohe aru, et kus siis selle perekonna põhibaas asub - Eestis, Saksamaal, Prantsusmaal. 

Siiski mõnus lugeda ja õnnis tunne kergendatult nentida, et ise (naisena) seal elama ei pea. 



Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar