neljapäev, 16. juuni 2022

Vahepealsed lugemised

 "Kiikujad väravakaartel" Aino Pervik

Ohoo, ma tõepoolest olen üllatunud. Sest me räägime siiski 1980ndate lõpuotsast ja meenutagem nüüd korraks, kui mitut tolleaegset raamatut me üldse viimasel ajal oleme lugenud, ja sealt edasi omakorda, mitu neist meid kõnetanud on... Ikka kipuvad need olema kuidagi liialt oma aja lapsed. On seegi nurkapidi, aga siiski märksa rohkem on kaalukauss ikka sinnapoole, et see raamat on väga sobiv tänasesse päeva. 






"Kirjad noortele" Karl August Hindrey

Mõnusad humoorikad, kuigi kohati ka vaheteravad lookesed eelmise sajandi esimesest kolmandikust. Hetkel meeldisid rohkem reisikirjad, olgu siis kaugemalt (nt Pariisist) või lähemalt (Pühajärvelt). Teatri- ja raamatuarvustuste jaoks ei olnud mul hetkel õiget meeleseisundit. 

Aga keel oli nauding! 



"Eesti novell 2022" 

 Ei saa minust ja novellikogumikest ikka häid teekaaslasi :) Samas, kuigi alailma tõotan, et ei enam, siis poolesaja novelli kohta tuleb ikka üks särav pärl, mis sunnib mind üha uuesti ja uuesti katsetama. Ma ei tea, novell on mu jaoks midagi sellist, mis oma lühiduses peab mulle vastu vahtimist lajatama. Ma tahan sinna ootamatut lõpplahendust või siis läbivalt mingit väga selget ja kandvat stiilivõtet. Enamasti saan aga... suvalise heietamise, mis algab kuskilt ja lõpeb kuhugi... 

Seekord täielik lemmikud Lilli Luuk ja tema "Elu nagu filmis" ning Piret Raua "Pink". 



Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar