kolmapäev, 27. aprill 2022

Ripakile jäänud lugemised

"Kirgede karussell" / Narusk: tunnistan, ei olnud minu jaoks. Samas olen veendunud, et sellele raamatule on oma sihtrühm olemas ja ega ses osas midagi ette heita olegi: tekst on lihtne, ladus, korralik.

Tasub arvestada, et need on napid lookesed, ongi lihtsalt lood, ilma erilise puändita või õpetliku ivata. Läbivaid tegelasi ei paistnud olevat (ma ühel hetkel jätsin tegelikult raamatu pooleli), igas loos tuuakse lugeja ette uus Eestimaa paigake, uued tegelased, uued suhted ja probleemid. Lood, muide, on püüdlikult seksuaalse alatooniga, autor on soovinud vist rahvast valgustama asuda. Või ma ka ei tea tegelikult, mis ta motiivid on.



"Täna piisab vähesest" / Kaschan: luule, mis polegi nagu luule. Mõned mõtted ja kirjeldused kõnetasid rohkem, teised vähem.

"Kõik linnud valgusele" / Vilu: liigitub samuti luule alla (?)

"Igatsus" / Julge: see on see Hiiumaa krimilugu. Ma ei leia kuidagi kodumaisel romaanil seda kuldset keskteed, kord on nagu liiga hõredake, teinekord jälle liiga tummiselt diip. Naudingut ei saa kummastki. Siin oli püüdlikult ritta laotud tuttavaid kohti, sündmuseid, nähtuseid. Aga äkki siis Hiiumaa-kaugele lugejale ongi nii põnev.

"Castagnola" / Rainis: Rainis koos oma luuletajast abikaasaga Šveitsis paguluses eelmise sajandi alguses. Natuke kaugeks ja võõraks jäi, ilmselt olen ma halvast kursis Läti kirjanduseluga, tunnistan süüd.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar