kolmapäev, 27. aprill 2022

Lennukiga lõunamaale

 Ma olen küll juba korduvalt kiitnud Kärdla-Tallinna trassi läbimist lennukiga, aga no mul pole ikka veel küllalt :) Ja ma saan aru, et paljud suveturistid reisivad suure perega/seltskonnaga ja vajavad auto pakutavat mugavust ja/või ohtralt kraami, aga kel vähenõudlikum elustiil ja tuleks näiteks Tallinna ümbrusest, siis on lennuk tõepoolest mõistlik ja hea võimalus saarele tulekuks.



Kärdla lennujaam on mõnusalt väike ja töötajad muhedalt sõbralikud, kõik on käe-jala juures. Ühes letis ulatad dokustaadi, paned oma vähesed asjad kaalule (enamasti käekotike ja arvuti), vastu saad... eem, lipiku, mida moodne maailm vist pardakaardiks nimetab. Kuna kohe astud kaks sammu vasakule ja annad selle lipiku ära, siis pole kunagi olnud mahti lugeda, mis sinna ka kirjutatud on. Kui mujal olen alati turvakontrollis mõõdukalt pinges, siis saarel pole mingit segadust. Loomulikult tuleb vedelikud ja arvutid ikka eraldi lindile panna ja pooled aksessuaarid ült kraapida, aga see on siiski pingevabam. 

Keegi ütles eile instas, et mu pildilt tundus, nagu oleksin lennanud ämbriga, millel labad küljes... nomaitia. Täitsa usaldusväärne pill mu meelest. Vahepeal laperdab ja hüpleb jah seal Vormsi kohal. Ja enne Tallinnat hakkas koledaid alarmhelisid väljutama :) See lisab kõigest vürtsi ju.

Räägime ka numbritest, üheotsa omadest. Lennukipileti hind ei sõltu nädalapäevast (täituvus ilmselt küll, kohti on vist 19) ja fix hind on 25 eurot (s.t et kuupäeva jms muuta ei saa, samas nime saab ikkagi muuta). Kui ma sõidaksin üksinda autoga (on mul jee load olemas!) üle, läheks sõiduki ja minu praamipilet odaval perioodil ja ilma püsielaniku soodustuseta mõni sent alla 20 euro maksma (siia peaks lisama ka törtsu kütust vist, Rohukülast Tallinnasse). Kallimal perioodil oleks praam 22 euro kanti. Auto ja lennuki hinnavahe suht olematu (jaa, ma mõistan, et see kõik on tänu dotatsioonidele, tasuta lõunaid pole olemas).

Loomulikult võib ka liinibussiga reisida, otsebuss on vist kaks korda päevas (nagu ka lennuk), hinnaks 11,88. 

Kui võtta buss Suuremõisast Tallinnasse, siis on sõiduaeg kokku 3:25 + tramm +jalutuskäik koju 0:35, kokku 4:00

Auto on võrreldes bussiga vaid õige natuke kiirem, võidab trammi ja näpuotsaga on võitu bussiajas. Aga 3:30 kanti tahab ikka aeg jääda.

Lennukiga eile vaatasin, et saarekodust startisime kl 16.50 ja 18.45 olin Tallinnas toas, kokku 1:55

PS. Positiivne kõrvalmõju on ka see, et kui niimoodi lennata, siis nagu reisile ei tahagi enam minna :) 

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar