kolmapäev, 2. märts 2022

Emigrandid / Linnateater / Aviaator

 


"Emigrandid" Hobuveskis oli meeldiv, suuresti tänu ägedatele näitlejatele (Tammearu, Raag, Noormets). Tugeva hääle ja selge diktsiooniga, lisaks kammerlik mängukoht, nagu ongi hea. Teema käsitluses midagi väga uut ei olnud, eks seda pagulase elu ole lahatud varem ja mujalgi, aga just see mõõdukalt huumorit ja mõõdukalt mõttekohti, andis kokku hea tasakaalud.




"Aviaator" siis Salmes, millega ma endiselt ei harju, igatahes mitte selle suure saaliga. Raamat on loetud (Postimehe romaanisarjas), lavastus on raamatuga lõdvalt seotud, väga sinusoidne. Kohati oli põnev ja ohoo-võtetega lahendatud, siis jälle igavavõitu ja vajusin omi mõtteisse. Ja nii mängis see minuga kuni lõpuni. Koguni nii lõpuni, et lõpulauseks olin ma jälle omas mullis ja olin üsna šokeeritud, et etendus saigi läbi. Kergendus ka oli muidugi.

Sõber M., kes vaatab kõiki lavastusi ja paljusid koguni kaks korda, lahkus vaheajal. Minu teinepool oli (M-iga selleks hetkeks kõnelemata) valmis samuti lahkuma, aga esimese vaatuse lõpuminutid andsid lootust, nii me jäime siiski edasi. Väga palju siiski ei muutunud võrreldes esimese vaatusega.

Kohati osalusteater (pildil on töövahendid, mis saali kaasa anti). See oli üks publikut natukenegi elule raputavaid momente. 

Mille üle nuriseksin? Need korraga mängitavad stseenid (ühes tekstiga) olid tõsiselt häirivad. Ma võin ju oletada, et sedasi püüti mulle näitlikustada, kuidas üks 67 aastat külmutatud olekus viibinud mees hakkab oma mälupilte saama ja kokku lappima, aga see oli liiga kirju-mirju, lisaks võimatu ju teksti jälgida. Millest oli kahju. Sest ega see polnud veel kõik, esimeses vaatuses oli päris palju ka... nimetame seda siis üminaks (mis ilmselt taas pidi mind veenma pähe tulvavatest mõtetest, ebakindlusest jms), aga see tekitab lõpuks pigem peavalu (äkki oligi eesmärk).

Aga muidugi oli ka helgemaid hetki ja ilusat mängu. 
Alati on tore ja üllatav näha Nuterit tõsisemas rollis (nt "Enigma variatsioonid"), ta on tegelikult suurepärane, kui saab midagi peale koomuski mängida. 

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar