laupäev, 11. detsember 2021

Roheline laine/ Matthew McConaughey

 Minu jaoks tundmatu tüüp ja ma pole päris kindel, kas ma ühtegi temaga filmi üldse olen kunagi vaadanud. Seega võtsin raamatu näppu kui ühe menuka päeviku ja/või eneseabiraamatu, millest võiks midagi just kui teada, sest Goodreadsi hinne on... nojah.

Aga see oli jube. Esmalt tagusin pead mõned minutid vastu voodipeatsit (õnneks on see pehme), siis mõtlesin, et kuidas edasi... Kas peaks vaikima ja püüdma unustada, et ma seda üldse lugesin...

Tundub, et tüüp oli millestki pilves, kui need read kirja pani. Mingi veider mõtete ja lausete hakitus, mis mitte mingist otsast ei taha loogilist järgnevust või tervikut saavutada. Kuidas on üldse võimalik niimoodi kirjutada? Kas tal endal oli hea seda teksti üle lugeda? Sai ta ikka aru, mida öelda tahtis :)? Ja ometi on tal täiesti arvestatavalt huvitav elu olnud... Ainsad hetked, mil autor on suutnud fookust hoida, olid loetelud. Ja vot neid tema suisa armastab :) Mingit nähtust, asja, tunnet ei iseloomusta ta paari omadussõnaga, see on ju nõrkadele!, vaid no kohe ikka kümne sõnaga. Et äkki loll lugeja ikka ühest-kahest ei saanud veel aru. Hiljem tõmbas nendega siiski tagasi ja jätkas tavapäraselt segast juttu. Lühidalt öeldes, kaootiline sõnutsemine.



Ei, ma ei suuda kõiki oma emotsioone sõnadesse panna :) Te peate seda ise lugema.

Ah jaa, kujundus on ka paras õuduste kamber: kõike ja hästi palju. Ilmselt oli see nii juba originaalis endas. Rasvast kirja, kaldkirja, värvilist teksti, fotod (see on ka arusaadav), kuldsed tarkuseterad, või kuidas iganes neid nimetama peaks, ma ei tea (igatahes neid on ohtralt!).

Ja ärge arvake, et ma praegu nende ridade pärast ei põe, sest minu suureks üllatuseks on tegemist väga-väga hea kirjastusega ja väga armsa tõlkijaga ja kõik peaks ju olema hästi, aga.

P.S Muide, loen praegu üht järgmist meesinimese kirjutatud raamatut, mille osas võiks õige õrnalt tõmmata paralleele kõnealusega, ja ometi hindan üht neist nii madalalt ja teist kõrgelt, millest see küll tuleb?

P.P.S Proovisin raamatut ka oma meesinimese peal, et no äkki mingi meeste värk, jagavad paremini matsu ja mõistavad teineteist. Hakkas kisama. Seejärel kasutasin mõjutusvahendeid, et no ehk leebub ja loeb ikka edasi. Ebaõnnestusin täielikult.

P.P.P.S Lisan ka ETV OPi saate siia (vaata alates 10:35): https://etv.err.ee/1608416012/op

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar