pühapäev, 24. jaanuar 2021

"Minu Uus-Meremaa"

Kõik, kes kurdavad, et "Minu..."-sarja raamatud ei ole enamasti tegelikult reisikirjad (lehvitan, Lembe!), vaid pigem nagu noh "Minu ämm" (lehvitan, Kitty) jms määratluse alla liigituvad kirjatükid, siis siin on teile maiuspala. Ei olnud (vist) ühtegi ämma, naisevõttu, kolimist ega võõra riigi paberimajandust. Oligi päriselt reisikiri! Ja keegi ei saa isegi väita, et miks on raamatu pealkiri nii suureline, sest autor tõepoolest kulges 3000 kilomeetrit mööda Uus-Meremaad ja ma usun, et see on küll väärt pealkirja "Minu Uus-Meremaa". 



Lugedes see kõik muidugi nii raske ei tundu, aga kui vaadata kõrvale Youtube´ist videot (https://youtu.be/7xnnQyairBE), siis jõuab ikka päriselt kohale küll. Ilmaolud vahelduvad, maastik on katsumusterohke, loodusjõud tujukad... Ja kas ma juba mainisin, et see ei olnud rahakott-puuga-seljas-matk? Põhimõtteliselt näitaski see rahatu teekond ennekõike rännumehe nutikust ja inimeste headust, sest kuigi matkarajal on onnid ja jõest võib püüda kala ja puu otsast mõne possumi nottida, siis alati ei lähe kõik nii hästi ja siis on abi ikkagi ligimesest.  Ja neid täitsa leidus, pakuti nii küüti, peavarju, süüa kui koguni uusi jalatseid. Tõsi, vahel tuleb olla ka alandlik ja küsida ise... kaduv oskus, ma tean...

Kihvt raamat igatahes, selles mõttes, et erakordne, teistsugune, üle mõistuse. Võrrelda ja vaielda ei saa, sest kes meist oleks Heneki kingades käinud, ah? Ohtralt looduskirjeldusi, värvikaid teel kohatud inimesi ja intelligentseid mõtisklusi ning kõrvalepõikeid loetusse-kuuldusse. Looduse- ja matkasõbrale kohustuslik.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar