esmaspäev, 23. november 2020

"Minu sünge Vanessa"

 "Minu sünge Vanessa" Kate Elizabeth Russell


Ma arvasin, et paremini kui Nabokovi "Lolitas" ei ole võimalik antud teemat käsitleda. Ma eksisin. See siin on veel sügavam, haaravam ja mulle näib, et... tõetruum. Muide, "Minu sünget Vanessat" võiksid lugeda julgesti needki, kelle jaoks "Lolita" kirjeldused liiga perverssed ja räiged tundusid. Siinne nümfett on veidi vanem ja kirjeldustes on vähem brutaalsust (kas võib põhjuseks olla naisuator?).
Ja tasakaal, minu jaoks olid Vanessa ja tema õpetaja Jacob Strane äärmiselt võrdsetel kaalukaussidel. Kord tundus üks rohkem vastutav ja süüdi olevat, siis jälle teine. Oli hetki, mil nii üks kui teine võis end määratleda ohvrina ja samas tajusid nad suhte erinevates etappides ka oma võimu teise osapoole üle. Peen manipulatsioon ja mäng mõlemalt poolt, ütleks. Käsi südamel, mulle tundub, et sageli nii ongi, kuigi ühiskondlik hüsteeria püüab kangesti muidugi mustvalget rada astuda.
Väga hea psühholoogilise pingestatusega on siin lugeja ees lahti harutatud, kuidas selline suhe kujuneb, mismoodi areneb ja kuidas asjaosalisi mõjutab.
Raudne soovitus.



Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar