laupäev, 27. juuni 2020

"Kuutiiger"

 "Kuutiiger" Penelope Lively


Ja mõelda vaid, et pärast "Foto" lugemist - mis oli mu esimene kokkupuude autoriga - oli mul kindel plaan teda rohkem mitte lugeda... Millest ma ilma oleksin jäänud? Tervest maailmast, ma ütlen, või siis maailma ajaloost läbi ühe naise elu.
Ma ei taha tegelikult sellest raamatust üldse rääkida. Ma ei tahtnud seda isegi kiiresti lugeda, tahtsin naudingut pikendada, tahtsin neid mosaiigitükikesi ühest peost teise hüpitada. Jah, see ei ole lineaarselt kulgev lugu, mäng aja ja vormiga on siin oluline. Milline rõõm!
Ja keel, jah, ka keel on siin tõeline maiuspala. Valda Raua kaunis tõlge paitas silma. Selle kõige taustal võiks olla lugu ise milline tahes, see oleks ikkagi rõõm, kuid ma luban, et lugu on samuti haarav ja sügav. See kajas minus nii tugevalt vastu, et ajab mind siiani hulluks 
🙂
 Alla joonida, tsitaate välja kirjutada, seda ma sooviksin (kusjuures seda on keegi juba ka teinud, loen rmtk eksemplari).



Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar