kolmapäev, 25. september 2024

Täiskasvanute valelik elu


 Ferrante Napoli-sari jäi mul lugemata, proovisin, aga ebaõnnestusin. Võimalik, et andsin liiga vara alla. See siin oli puhas nauding! Miks? Kuskilt lugesin, et see on põhimõtteliselt sama lugu, aga tihendatum. Võimalik. Ju siis see kompaktne vorm töötas minu peal paremini.

Kui siin lühidalt kirjeldada perekonda, sõbrannasid, armukolm- ja -nelinurki, värvikat tädi jt, siis mõjuks see kuidagi banaalselt, seebiselt. Aga seda see ei olnud, ma luban. 

Igatahes noore tüdruku mõneaastane arenguteekond ühest isa hooletult pillatud lausest ühe teise, noormehe, samuti möödaminnes õhku visatud lauseni on ehe ja puudutav. Selle sisse mahub oma vanemate käitumise mõtestamine, keskklassi ja töölisklassi raskesti ületatav barjäär, hariduse omandamine ja selle kaudu mässamine, suguvõsa lood erinevatest vaatenurkadest, armumised ja seksuaalsuse avastamine. Ja kuigi peategelane on teismeline tütarlaps, siis samavõrd, kui lugu rääkis Giovannast ja pakkus samastumisvõimalusi tema eakaaslastele, annab see mõtteainet ka lapsevanematele. Üks minu meelisteemasid õrnas eas noortest jutustavate lugude juures - jumalate langemine - oli siin väga nauditavalt esitatud.

Muidugi, kõik see Napoli atmosfäär ja mõned tuttavad tänavad ja väljakud ju ka ilmselt mõjutasid, aga siiski - mõjus sisu ja lugu, mitte vaid dekoratsioonid. Mulle hullult meeldis!

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar