neljapäev, 29. august 2024

Õpetaja

- Tead, mul on kogu aur läinud korteri peale, raha ka, aga vaata, mega ilus asi tuleb sealt, kõik, kes on näinud, ütlevad, et see on juba praegu mega-mega ilus. Seal on praegu veel jube tolm ja, vaata, ma ei tea, kuidas ma seal nüüd magan või nii, aga no mega raske on seda kõike korraga valmis saada ja, vaata, ega sees elades saabki paremini aru, et kuhu ja mida panna, vaata, ega sa enne ju ei teagi täpselt, ma küll pidin ehitajale kõik pistikute kohad ju ette ära näitama, et vaata, see kõik pandi juba kohe paika, kuigi ma kohe ju kõike veel polegi ostnud. Ma sisustust hakkan vaikselt iga kuu ostma, vaata, voodi kõigepealt, ja siis diivan ja telekas ja baaripukid, vaata, need ma pean kõige kiiremini ostma, sest vaata, kus ma muidu hommikust söön, eks ju, aga mega-mega ilus asi ikka tuleb kokku. Vaata, ma ei saanud mööblit ja tehnikat või nii korraga osta, sest vaata, jube kallis kõik ju, mul on raha täitsa otsas, aga mul peab alati midagi tagavaraks ka olema ja, vaata, ma ju siseviimistluse pealt üldse kokku ei hoidnud, vaata, ma mõtlesin, et sellest tuleb mega äge asi ja kõik peab kindlasti korralik olema. Mõni käib nagu mingi tuhat korda poes plaate ja värve ja värke vaatamas, ja siis võtab näidiseid koju kaasa ja klapitab kohapeal, nagu nii või kuidagi, aga mul on mega kiire olnud kogu aeg, sel suvel oli nii palju koolitusi ka ja mul, vaata, ei ole võimalik mingi sada korda poodide vahet joosta, kui poes öeldi, et seda plaati, mida ma tahtsin, on ikka mingi 15 ruutu, aga mul oli vaja 18, siis ma nagu pidin muud võtma, võtsin ka, vaata, seinaplaati ma ei saanudki nagu vaja, siis ma võtsin põrandaplaate rohkem ja panin need, vaata, ja must on kõige kallim, kõik, mis on musta värvi, on kohe ropult kallim, mul on kõik musta ja beežiga, nagu mega ilus on, nagu vaata, ma panin pistikud mustad, kohe jälle kallimad, siis ma panin vannituppa mustad plaadid, mega-mega ilusad, kõigile hullult meeldib, ma arvan, et kui sa näeks, sulle ka megalt meeldiks, ma pärast näitan sulle pilte, ja see on nagu elu õigem otsus, ma arvan, mul on seal naabriks üks ärimees, kes ostab ka K.-s kortereid kokku ja ta ütles, et seal on üürikorteritega nagu megalt kitsas, nii et minu korter läheb raudselt kaubaks, aga ma enne elan ise sees, sest vaata, ma ei saa ju kohe välja üürida, kui ma ei tea, mis vead või nii seal on, vaata, ma pean ju ise enne veenduma kõiges, aga kunagi ma üürin küll välja ja ma arvan, et see on mega õige otsus, ma vaatasin, et K.-s on praegu nagu mingi kolm pommiauku ainult saada, nii et, vaata, raudselt on üürikorteril minekut.

- Kas sa hakkad tööle käima autoga või bussiga?

- No raudselt peaks bussiga käima, see oleks nagu mega mõistlik, sest mul läheb buss maja eest, vaata, miks ma siis peaks autoga käima, bussiga on mega mugav, ma eile sõitsin esimest korda sealt bussiga linna, mega mõnus on, ei tea, peaksin vist, vaata, kuukaardi võtma, siis tuleb mega soodne, aga vaata, buss ju hilineb ka vahest, ei tea, nagu kui hiljaks jään, mis siis või nii, ma mõtlesin, vaata, et saan ju lastele öelda, et tulin bussiga ja see hilines, vaata, ega ikka ju juhtub, aga bussiga on raudselt mega mugav tulla, ma täna muidu liikusin autoga, aga viisin just hommikul remonti, praegu, vaata, pean bussidega liikuma, mul on 12.30 koosolek, vaata, ma pean sinna kindlasti jõudma, nad minu pärast panid selle aja, nad tahtsid varasema panna, aga ma ütlesin, et ma olen nagu kinni hommikul, ma arvasin, et panin sinu juurde 10.30, aga siis täna nägin, et olin 11.30 pannud, täitsa pekkis, vaata, ma olin nagu mega närvis hommikul, et nagu auto ka vaja viia ja nii, mega vihale ajas, aga no ma jõudsin ja ma peaks koosolekule ka vist jõudma, peaks ju? Nagu terve suve on olnud koolitused ja koosolekud, vaata, arvatakse, et saab puhata või nii, aga nagu üldse pole saanud, mega nõme ikka, kus sa puhkasid?

- Mul pole veel puhkust olnud, Lõuna-Eestis natuke sõitsime ringi ja...

- Oo, kui äge, minu piirkond, ma ju olen V-st pärit, mega lahe, et käisid, kus te käisite siis ka, ma olin ka vahepeal V-s, vaata suvel nagu, mega mõnus oli ikka, vahelduseks, et teed akna lahti ja kuuled lapsi eesti keeles hoovis mängimas, mul Lasnakal kogu aeg vene keel, nii ära tüütab, mega nõme ikka, vaata, eesti keelt üldse ei kuulegi, tahtsin suvel V-s ka küüntesse minna, aga nagu kõik puhkasid või olid ajad täis ja tead, vaata, V-s on nagu mega hullud hinnad, ma ei tea, nagu kõik oleksid rikkurid seal, ma sain mingi noortehniku juurde, vaata, jube töö, eks ole, nagu mingid labidad, mega masendav ikka, see pole sinu töö, sa ju tundsid kohe ära, et võõras töö, ja mis hind, täitsa nõme, aga nagu vaatasin, et sinu juurde ei olnud aegu ja kui oli, siis ei sobinud mulle, mul olid kogu aeg mingid koolitused ja konverentsid ja no siis seal korteri peal pidin ju käima, vaata, see ehitamine on ikka mega rets ettevõtmine, muudkui poodi ja korteri peale ja see on mu täitsa läbi võtnud, rahad on ka otsas, aga no diivani ma nüüd järgmiseks tellin ikka ära, sellel on ka mingi mega tarneaeg, ma ei tea, vaata, ootan seda vist  uue aastani vähemalt, ja puhkama tahaks minna, aga no raha ei ole, vaatasin lennupileteid, oot, sa käid ju tavaliselt Türgis, ei tea, mis need lennupiletid sul muidu ka lähevad? ma vaatasin ka, et mingi kolme sotiga, vaata, kahekesi siis, oleks saanud, aga see oli septembri lõpus, koolivaheajal on ju nii kallis, siis ei saa, vaata, oot, sa võtad tavaliselt lennu ja siis elamise vaatad omal käel nagu jah, ei võta seda paketti, vaata, need hotellid pidid olema mega nõmedad, ise peab vaatama, siis on parem, aga no ma ikka tellin selle diivani vist, et praegu ei lähe puhkusele, ja siis auto remont ju ka, no vaata, ei tea, et mis see lõpuks läheb ja kui ma vahepeal ei saa bussiga tööle L. sõita, siis ju vaja autoga ka minna, et vaata, hea, kui mitu varianti on olemas ja...

- Kas sa K. kooli ei ole mõelnud tööle minna?

 - Ei-ei, kindlasti mitte, vaata, hea lähedal oleks käia jah, aga nagu, mingit elu siis ei oleks, vaata, nagu eraelu noh, kõik tunnevad kõiki, et alevi vahel ja koolis need õpilased, vaata, ja nende pered, nagu kõik on kõigile teada, nagu praegu juba, et, vaata, ma olen ju ainult mõned kuud seal korteris möllanud, aga nagu lähen poodi ja müüjad juba teavad ja mäletavad ja, kui koolis ka oleksin, siis kõik nagu mega tuttavad, ma nii ei taha, vaata, Lasnakal ka praegu kõik juba teavad mind, maja ees ja poes, ja see on niigi suurem koht, aga ikkagi, K-s oleks siis ju veel hullem, vaata, ma tahaks töö- ja eraelu lahus hoida, kuigi jah, õpetajaid on megalt vaja, mind on kutsutud küll mitmesse kooli, siia ja sinna, erakoolidesse ja nii, vaata, seal on mega hea palk tegelt ja võiks ju minna, aga vaata, ma ei taha nii, tahan näha klassi lõpetamas ja vaata, õpilastel on ka mega hea, kui on üks õpetaja algusest lõpuni, mitte et igal aastal vahetub, aga mega palju kutsutakse jah igale poole tööle, aga vaata, praegu ikka jään L. kooli edasi...

/pikkus x 5, mõned teemad olid veel/



Otse praamilt protseduurile laekudes ja kõrvalt ruumist seda verbaalset kõhulahtisust kuulates oli ikka valus kukkumine küll maaelu pealt. Lõbus ka, tunnistan. Mul olid küll silmad kinni teibitud ja aega ei saanud võtta, aga tundub, et selle tütarlapse (sisenedes märkasin teda põgusalt, tundus selline tore noor neiu, ei ütleks, et väga tibilik, kuigi hilisem kõnepruuk justkui sellele viitas) kiirmaniküür-pediküür kestis kuhugi tunni-poolteise kanti. Valang oli ühtlane. Mõtteid tekitas see üksjagu. Keelest. Empaatiavõimest. Teenindaja raskest ametist jne, jne. Ma ise olin laualt tõustes küll päris surmani väsinud kohe, nagu mingi koorma oleks kaela saanud.

1 kommentaar:

  1. Jaa... Mõtlemapanev... Aga see mölapidamatus või peenemalt öeldult verbaalne kõhulahtisus on vist tänapäeva (noorte) moodne haigus. Vahel on tunne, et ma lihtsalt ei jaksa olla, kui olen sunnitud kuulama (näiteks ühistranspordis vm avalikus kohas; isegi töökeskkonnas, kahjuks). Juba liiga sageli tunnen end nii, nagu Sa viimases lauses tabavalt ütlesid...

    VastaKustuta