teisipäev, 9. juuli 2024

Andke mulle mu keefir tagasi!

Kas muidu nagu tegelikult ka on keefirijoojad väljasurev liik?

Ma tegelikult ei viitsi enamasti söögi kõrvale midagi juua, isegi vett mitte. Veini muidugi vanasti jõin, aga sellega on nüüdseks ju, mis see teebki, 15 kuud vist, finito olnud. Aga k u i ma juhtun joodavat tahtma - eriti mingite hästi koduste ja vanaaegsete roogade juurde või kuuma ilmaga -, siis mingil põhjusel on selleks ikka olnud keefir. Ennevanasti oli see väljas lihtsamates kohtades süües nii kättesaadav, et oli tõepoolest alati võtta ka. 

Viimasel paaril aastal olen märganud, et see on defkaks muutunud. Küllap esmalt märkasingi, et vanalinna lõunasöögikohtades ei ole keefiri. Olgu, arusaadav, ega ma imesta, ju turist seda enamasti ei telli. Nüüd vaatan, et see ring aina laieneb, isegi Hiiumaal, kus muidu ju küll veel päris mitu normaalset inimest elab, aga vot isegi siin on kefka defkaks muutunud. Varsti on Aimari juures Sõnajalas ainuke koht, kus veel keefiri saab. Nii ongi juhtunud, et sel aastal on mu toidulaual juba hea mitu korda olnud kokakoola. Millele ma muidu ikka nelja jalaga vastu olen seisnud.

Jah, ma mõistan. Kokakoolaga on kaupmehele lihtsam. Tellid kastivirna ära ja saad kuu aega ehk isegi hakkama, linnas muidugi vähem. Parim enne on nii kaugel, et sellega ei peagi ilmselt tegelema, ju võib nädalate kaupa ka kuskil toatemperatuuril kolaruumi nurgas seista, juurdehindlust on ka parem otsa keevitada, sest koola on läbi ajaloo ikka seksikam olnud kui mingi mõttetu keefir. 

Kurb olen ikkagi. Ja sellest kurtmisest kergem ka ei hakanud :)

PS. Ja kui nüüd keegi tuleb mulle rääkima, et piimatooteid koos lihaga ei ole mõistlik tarbida, siis ära näe vaeva - ma kavatsen surivoodilgi hängida, lihatükk suunurgast välja rippumas ja keefiriklaas vasakus käes :) Vaatan, et sünnipäeva eel kisuvad jutud väga morbiidseks, tegelikult nii hull muidugi see asi ei ole. 

Ah et mis paremas käes on? Raamat muidugi.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar