pühapäev, 21. jaanuar 2024

Asjad, mis mind närvi ajavad

Et kõik sotsiaalmeedia algoritmid on nii nupukad ja oskavad mulle fb postituste vahele pakkuda personaalset reklaami, täpselt neid hilpe, mida olen yaga-s vaadanud ja/või laikinud, aga samas kui ta üritab mulle omaalgatuslikult mõnd toredat rõivaeset pakkuda (ja ta tõesti teeb seda oskuslikult ja äratab minus huvi), siis on need iga f...ing iga kord mingid XS suuruses hilbud. Kas ma näen selline välja? Kas ma olen kunagi nende lehel otsinud sellises suuruses asju? Ei ja veel kord ei.

---

Et kui ma olen Bookingusse enda majutuse üles pannud, siis ma olen nende silmis viimane pätt ja kaabakas ja mind tuleb ilmtingimata tulla kohapeale üle kontrollima (esimesel korral), nõuda minult laivis olemist majakeses (teisel korral; kusjuures keset talve, kui olukord on pehmelt öeldes õudne), kolmandal korral oli ka midagi, aga siis neil huvi vaibus ja... see selleks. Igatahes on mul juba kolmveerand aastat olnud mure, tegelikult kaks muret (üks päev tekkis koguni ka kolmas mure, aga seda ma hetkel ei arvesta). Ja enam ei ole neid järsku olemas, Eesti esindajat, ma mõtlen, kellega ma saaksin inimese moodi kõnelda. Kõigepealt suruvad nad oma f...ing tekstirobotit, kes on nii loll, et anna jumal kannatust, ja kes iga kord nendib ise ka, et ma vajan ikka vist inimese abi, no shit, Sherlock. Seejärel üritad neile kirja saata, aga see tehakse nii keeruliseks, ikka nii, et enne pead seitseteist korda valima teemasid ja alateemasid ja ala-alateemasid. Kirju olen saatnud paarikümne ringis. Vahel on extranetis õnnestunud koguni nende kontakttelefonini jõuda (see on ise juba medalit väärt), aga see kena Tallinna lauatelefoni algusega number suundub loomulikult kuhugi kõnekeskusesse, kus hindud jt tegelased pudistavad sellist inglise keelt, et ma suren toru otsas. Ükskord me T-ga kahekesi kordamööda nii palju õiendasime näitsikuga, et ta lubas meile Eesti esindaja tel.nr-i otsida. Aega kulus umbes 9-10 minutit. Siis tuli pakkumine, et Soomes on esindaja, kellega võiks rääkida, et kas meil on sama keel. No kui me tegime selgeks, et hästi nagu ei tahaks ka soome keelt, siis ta otsis edasi. Ja kui see õnnelik hääl siis naasis ja numbri ette luges, siis oli... te juba aimata, eks :) Sama number, millele me ju helistasimegi. Tule taevas appi!

Kunagi töötas ühe Eesti suure ja esindusliku ettevõttega, kes ei tahtnud mu muret lahendada see, kui nende kodulehel käies tagasiside küsimustikule ühe tärni ja asjakohase kommentaari jätsin. Alati leidsid juba nädala-paari jooksul aega mulle helistada ja aidata lahendust leida. Bookingu puhul see paraku ei tööta.

---

Et jalakäijad tee ületamisel enam mingit loogikat ei kasutata. Igaüks paneb risti-rästi selles suunas, kuhu tahab ja siis tuleb keset sõiduteed teha seda kaks-sammu-sissepoole-kaks-sammu-väljapoole-tantsu. Läheks nagu üle tee ära ja siis hakkaks liikuma vasakule või paremale? Aga no kiire on kõigil, eks ole.

---

Et ükskõik mis peol sa käid (ma ei viita siin otseselt selle nv pidustustele, ärgu keegi end puudutatuna tundku), mis seltskonnaga kokku puutud, siis a) nad on hakanud tegelema seente kasvatamise ja/või neist valmistatud toodete turundamisega, b) nad on investeerinud heldelt mõnesse vastavasse start-up´i, c) või kui neil puudub igasugune ärivaist ja/või finantsilised vahendid, siis nad on vaimustuses neist toodetest. Need on täielikud imetooted, ilma on absoluutselt võimatu elada! Kui ma kuulen veel kord sõna "lõvilakk" vms, siis ma päriselt hakkan karjuma. Üks asi, et mul sellest kõigest vot siiamaani (kujutage ise nüüd ette kuhu maani), teine asi, et nagu... ma olen ka proovinud. Ma ei ostaks iial oma raha eest sellist kraami, aga ütleme siis nii, et üks pereliige töötab ühes sellises ettevõttes ja tänu tema heasoovlikkusele meil mõned potsikud seisavad köögikapis, üks, mis vunki peale keerab, teine, mis maha võtab. Polnud kavatsustki proovida, aga kuna siis ükskord jälle keegi mimm rõkkas, kui tõhus ja äge see on ja et tema alati, kui tal on mingi töiselt raskem päev ees ja vaja krips ja kraps olla ja mõtlemine tööle saada (kuidas saab midagi tööle saada, mida sul ei ole, ma küsin), siis võtab hommikul. Kohe mõjub! Lahe! Mina, vana flegma, mõtlesin ka siis ära proovida. Valisin ka päeva, mil tarvis teravam pliiats olla. Mitte midagi. Ka järgmine päev oli vaja oma vähest mõistust turgutada - ikka ei midagi. Jõin seda sodi viis või kuus päeva, aga olin sama totakas ja sügisesel režiimil nagu ennegi. Samas teine potsik, mis paneb hästi magama, T-le (väidetavalt) küll mõjus. Kuigi see mõjus liigagi hästi, magas kaks järgmist päevagi maha. Ilmselt vajavad seenedki usku (väljaarvatud Hiiumaa mürklid) ja ilmselgelt ei ole mul seda piisavalt.


(ma tahtsin tegelikult üles kirjutada k õ i k asjad, mis mind närvi ajavad, aga siis mõistsin, et see on ikka liiga ambitsioonikas plaan)

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar