pühapäev, 7. mai 2023

Tossud või kontsad?

Käes on see aeg aastast, mil paljudes peredes tõstatub küsimus - tossud või kontsad? Õnnelikud on need pered, kus on valikus ka madal king - meie ei ole õnnelikud. Sotsiaalmeedias levivaid pilte vaadates on see variant vist ka teistel harva laual.

Ma usun, et veel mingi viis aastat tagasi oleksin ma tossude peale õudusega karjatanud, vahepealsed aastad on midagi õpetanud. Vist. 
Asi pole ainult selles, et see üheks kasutuskorraks kingade ostmine tundub veidi ebamõistlik. Oletame, et mul on veel maksude maksmisest veidi vaba raha jäänud ja ma ostan need kingad, mida ma tean, et kantakse vaid üks kord, aga ega see esteetiline pool lonkab ikka ka mõlemat jalga.

Kui ma vaatan neid vaevu jalgel tudisevaid ja kahtlaselt küljelt küljele õõtsuvaid killer-kontsadel neidiseid, kellest paistab kilomeetri peale, et see on neil elus esimene kord sellistel olla (kaheksa-aastaselt vanemate magamistoas peegli ees kontsade proovimine ei lähe arvesse) ja et nad ei tunne end ühestki otsast mugavalt ja hästi ja nende tähtsal päeval mõtlevad nad suurema osa ajast hoopis villidele ja püstipüsimisele, siis ma tahaks neid põlvili anuda, et nad tossud paneksid. Või noh, ma ei tea, mis nende jalatsite nimi võiks olla, ma nimetan tossuks kõiki madalaid sportlikke jalavarje, kuigi ma saan aru, et neid on olemas vähemalt seitse erinevat kategooriat ja et on olemas tossumast tossud (mis peenikeste koibade otsas su jalgadest Minnie-taolise monstrumi teevad) ja siis need vähem tossulikud tossud, millega tänasel päeval käiakse sünnituslaualt hauani. 

Nüüd te võite küsida, et kuidas ma pilte vahtides sellest õõtsumisest nii hästi aru saan. Terane tähelepanek kusjuures. Enamasti lihtsalt on pildistamine kogu selle õuduse lõpus ja siis on need tütarlapsed sedavõrd vaevatud, et mu meelest ei suuda nad enam normaalselt seistagi, nii et paistab ka pildilt välja, et midagi on väga-väga pahasti, kehahoid reedab, et nende kupli all keerleb vaid üks küsimus - kui pikk maa on autoni, kuhu on (muidugi nutikamad neist!) poetanud varujalatsid. Teine küsimus võib seal lisaks veel olla - kuidas, kurat, need kontsad elegantselt murust välja tõmmata? 

Kurja küll, jätaks need kontsad siis üldse ära. Ja ma ei räägi siinkohal neist, kelle jaoks selleks ajaks tõepoolest on kõrge king juba kodustatud.

Ja siinkohal räägime me nii pikast kleidist, mille alt kinganina vaevu välja paistab :) Ghrrrrr!

Ma võiksin siinkohal veel rääkida ka sellest, kuidas me kingapoes käisime ja mõni meist proovis siis neid kõrgeid kontsi ja püüdis näidata, et ta tunneb end neis kui kala vees ja patseeris mööda müügisaali ringi (ta on pikk tüdruk ja uskuge mind, kontsad all, nägid seda vaatepilti kõik, kes parajasti poes viibisid) ja kuidas mõni teine meist hiilis mööda seinaääri võimalikult kaugele ja tegi näo, et ta ei tunne seda tuuleiilis ohtlikult kaarduvat lipumasti.

Üleüldse, kust need kontsad järsku teemaks tulid, kui juba mitu nädalat on selge olnud, et tuleb toss?! Aga see vist on see kärgperenduse igavene rõõm, et arvamused muutuvad. Ja natuke võib siin mängus olla linn vs maa erinevused. Ma ei tea, igatahes lähen tahatuppa manifesteerima, et see teema laheneks (kui õppimisse ka nii kirgliselt suhtutaks, kui lõpetamise outfiti, siis oleks elu lill :)

Ma kuulen tagaridadest arglikku küsimust, et kuidas sul endal, vana tarkpea, muidu ka oli selle asjaga omal ajal. Kuulge, põhikooli lõpetasin ma mingi suvalise turult ostetud kleidiga, mille altääre ise paremaks timmisin (ilmselt sellest ajast ka minu vaenulik suhtumine õmblemisse, või ei, see võis ikka olla ka põhikooliaegsest kohustuslikust öösärgi õmblemisest alguse saanud) ja kingi ei mäleta ausalt üldse. Soengust ma võin ka rääkida, kui te siin juba lugemas olete. Nimelt olin ma paar kuud varem lasknud juuksed ühe konkreetse ansambli esilaulja järgi poisipeaks lõigata (juuksuris siis, seda ma õnneks taipasin lasta asjatundjal teha) ja noh, ma ei teinudki nendega midagi, sest kui sul on nii rõve poisipea, siis seda ei päästa enam ei ussi- ega püssirohi. Gümnaasiumiga olid teised lood, siis ma olin juba staažikas diskopepu (selles vanuses kerib staaži ikka jube lihtsalt, ma vaatan praegu) ja seega olid kõrged kontsad (ja muu vastav atribuutika) vältimatud.




PS. Kes ansambli ja/või laulja õigesti ära arvab, sellele võin auhinna välja panna.



15 kommentaari:

  1. Vastused
    1. Napilt mööda, kuigi pakkumine pole paha :)

      Kustuta
  2. The Cranberries

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Taramtaraa! Õige vastus tuli päris käbedalt - palju õnne! Auhind on, ootuspäraselt!, raamatuline ja selle täpsustamiseks kirjuta palun mae.lender@gmail.com

      Kustuta
  3. Vastused
    1. Ajastu täitsa õige, aga läks seekord mööda :(

      Kustuta
  4. Kui pikk tüdruk peaks endale kolm sentimeetrit pikema poisi leidma, tekivad madalad kontsad otsekohe valikusse. Osaleva vaatluse põhjal tehtud järeldus (ehk siis pojake on miniahakatusest vaevu pikem, aga armastuse nimel võib loobuda isegi kontsadest).

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Jaa, ma usun, et igapäevaste kõrgete kontsade puhul võib sel põhjusel küll muutus toimuda, aga lõpetamisel nad vist kaaslase pikkusel end morjendada ei lase. Kahjuks.

      Kustuta
    2. Mnjaa, lõpetamise ja muude Väga Oluliste Sündmuste kohta mul siiani info puudub. Kooliballil kandis tirts küll madalaid kingi täismõõdus kleidi juurde.

      Minu keskkooli lõpetamiseks oli aulasse ehitatud kipakas trepp, mida mööda lõpetajad pidi lavale ja lavalt alla ukerdama. 12 cm kontsad ja ootamatult läbipaistvaks osutunud kleit ei seganud, aga vaat see trepiasjandus... Olen siin arvutanud, mul on kokku 36 aastat staaži peaaegu igapäevast kontsakandmist, kuni jalad ja selg lubavad, kannan edasi. Väga noorena olid muidugi mõnikord pidust koju jõudes jalad verised...

      Kustuta
  5. Oi, põhikooli lõpukostüüm lasti õmbleja juures teha ja kingad olid kontsadega. Mitte küll killer-kontsedega aga ülearu mugavad need käimad siiski polnud. Ühe korra vist kandsin neid veel isegi.
    Ja mõnes mõttes on täitsa meeldiv mõelda, et läbi aastate mõni asi ikka püsib muutumatuna... Et põhikool lõpetatakse pikas õhtukleidis ja killerkontsadel (meikari tehtud maalingutega ning uhkesoenguga), gümnaasiumi lõpu outfit leitakse pidulik, mida kasutatakse ka hiljem ning ülikooli lõpus valitakse kas kapist sobiv kleit või või minnakse üldse teksades...

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Oeh, õmbleja juures käimise ajad on vist minevikku jäänud või siis väga väikese seltskonna harjumuseks tänasel päeval. Nüüd on ju kiirus, kiirus, kiirus... Mõte tuleb, kohe vaja leida ja selga proovida, kes see jaksab tegumoode nuputada ja kangast mööda linna otsida ja siis veel läheb ju õmbleja juures aega, kuniks midagi kooruma hakkab.
      Selle kleidi pikkusega neil lõpetamistel on ka ikka ooperit. Minu tagasihoidliku hinnangu kohaselt on mõnel ikka peaaegu et tagumik paljas :)

      Kustuta
  6. Tossud, muidugi :) milleks jalgu piinata. Kuigi ma nõustun, et iga naine võiks osata ka stilettodega käia.
    Minu ajal oli Jason Donovan soengu benchmark. Sa oled noorem. (Äkki Angela Davis?:)) A-Ha?
    Meg Ryan oli ka mingil ajal ülikuum, aga tema vist ei laula.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Head pakkumised kõik, aga kui valida antaks, siis ma võtaks siit vist tõesti Meg Ryani... Donovan ja A-Ha olid õrnalt mu jaoks juba olemas küll, neist esimest leelotasin ma lehma lüpstes laulda (seda laulu, kus lastekoor ka laulab), teist ma teadlikult ei jõudnud fännata, aga midagi jäi kuhugi vist alles ja kargas aastaid hiljem uuesti välja, nii et igatahes nende vinüül oli esimene, mille mõne aasta eest endale koju ostsin.
      Aga Angela Davis, jeerum, mulle praegu meenus, et ma olen ühe korra elus veel, pilt näpus, juuksuris käinud ja vaat see oli see päris esimene kord ja selle juuksuri nägu tahaks ma täna uuesti näha, kellele ma "selle" ajalehepildi ette torkasin :) See polnud küll Davis, aga no mõned rassilised tunnused olid samasse auku :)

      Kustuta
  7. Nii tore teema!😍 Mis mul põhikooli lõpetamisel seljas oli, seda mäletan, aga jalavarjudest pole õrna aimugi. Tossud need igatahes ei olnud 😀 Keskkooli lõpus olid ikka kontsakingad (lahtised). Samuti ülikooli lõpetamisel (sinine kleit ja sinised kingad!) Aga pidurõivad ikka õmbleja käe alt tulnud - selline dinosaurus olen😂

    VastaKustuta
    Vastused
    1. :) Õmbleja juures tegemisega seoses on huvitav jah, et minust on see täiesti mööda läinud, aga lapsepõlvest veel mäletan, et ema küll sahmerdas kangaste ja õmbleja juures käimisega. Mis hetkest see kõik siis lakkas... ei teagi. Küllap ikka siis, kui kaubandusvõrgus valik laiemaks muutus.
      Tossu-jutu peale vaatasin eile teatris (Salmes), et väga jõuliselt on need nüüd ka teatrisse jõudnud, ja mitte ainult nooremal rahval. Samas tõepoolest, hiljuti tabas silm teleekraanil ka Eve Kivil tossud jalas, kui ta intervjuud andis.

      Kustuta