reede, 3. juuni 2022

Kotiluku vahetus, ehk soovita head ja odavat kingseppa

 Kas keegi on hiljuti lasknud kotil lukku vahetada? Misse massa?

Ma pole seda sada aastat teinud, aga tundus päris krõbe olevat see 30 eurtsi. Tõsi, tunnistan enda viga, et ei teinud eelnevalt mingit enneolematut turu-uuringut. Midagi lõin guuglisse, midagi ka tuli vastuseks, aga teadupärast need kõige odavamad kingsepad ilmselgelt ei vorbi kodulehti teha (või fesaris ja instas oma teenuseid reklaamida :)) 

Ma olin veel tegelikult lahke tüdruk. Ei palunud mingit kiirtööd. Kuna onu tegi nii nunnult vingus nägu, siis ütlesin, et tee, kaua teed. No tegi nädala. Tore. Ütles muidugi ka kohe, et temal sellist lukku pole ja ega ta viitsi ka seda mööda ilma taga ajada, no võib teha pildi ja tellimuse kuhugi (vist Poola?), aga ma võiks ise mööda linna proovida otsida. Ma ütlesin, et ma õrn ja väeti naesterahvas, et kuhu ma ikka lähen otsima. Siis ütles, et ta võib saapalukku pakkuda, et toon on muidugi vale. Ma ütlesin, et olgu või kärtsroosa, ma olen valmis juba sellegagi leppima, peaasi et lukk töötaks, kott on mu jaoks tarbeese. Ja üldsegi, kesse nii väga näeb seda tumedamat tooni lukku, kott nagunii kaenla all enamus aega. Teie nüüd jah teate vaadata, näpuga näidata ja pihku itsitada, aga teised ju ei tea. 

Nii et ma tegin ta elu nii mugavaks, kui veel andis teha. Ja ikka kolm kümpi. Ma olen suurema osa oma elust käinud kottidega, mis ei maksagi nii palju, mis on pärit tont teab kust ja tehtud tont teab millest (ma tahtsin siia ühe venekeelse koostisosa kirjutada, aga ma säästan teid siiski ropendamisest). Viimased kotid on olnud erandid, aga ma õigustan end sellega, et mu kiiks on "üks kott korraga", ehk et ma ei kasuta korraga tervet posu ridiküle, ja ma kannan need ikka võrdlemisi ribadeks. Las siis olla see üks ja kallim. Kui nüüd keegi arvab, et onuke äkki vaataski mingit udupeent kaubamärki, siis ei, mu praegusel kotil ei ole mingit kuulsat brändinime (kui sel üldse mingi nimi peal on, pole selleski kindel). Ta nentis küll, kotti teraselt uurides, et see on muidu korralik töö (lisas krehvtise muigega ka, et vähe kasutatud, alles ostsid jah?), aga no miks küll raudlukk sellele on pandud. Jälle tahaks sellele venekeelse sõimuga vastata.

Ja ei, ma ei jooksnud esimese jama peale lukku vahetama. Kui aus olla, siis ma olen mitu kuud käinud niimoodi ringi, et lukk tolkneb lahti ja pista vaid käsi sisse ja raba mu tengelpung. Ja otse loomulikult jah, ma olen küünlaga luku kallal madistanud ja puha, vana kooli värk noh. Aga ei midagi.

Minul (ptüi-ptüi-ptüi!) hetkel enam soovitustest kasu ei ole, aga kellel on head nõu või vihjet anda, siis jätke jälg maha, ehk keegi teine kunagi otsib ja leiab väärt soovituse.

7 kommentaari:

  1. Jälgin! Tahaks kah normaalse kingsepa juurde minna kingaasja ajama, aga enam ei tea, kuhu. Vanasti oli mul Soo tänaval kingsepp, aga kuhu ta kolis, kui sealt pinnalt minema läks, ma ei teagi. Kallis teenus kindlasti, aga kui harva vaja, vast ikka kannatab ära.

    Kristallkuul

    VastaKustuta
  2. Jah,ja maksin samuti 30 eurot... :( aga kott oli nii hea, et valikut polnud

    VastaKustuta
    Vastused
    1. No siis ma vähemalt ei saanud tüssata :)

      Kustuta
  3. Mulle soovitati viimati Tallinnas kingseppa Villardi ja Endla nurgal, keldris. Mul oli saapa õmblus parandada, 2 päeva pärast sai kätte ja arve oli vist 2 eurot. Maksta saab ainult sulas. Töö korralik, teenindus... lakooniline,:) soovitan!

    VastaKustuta
    Vastused
    1. "Lakooniline teenindus" :)) Ma kujutan seda väga hästi ette.

      Kustuta
  4. Annan endale aru, et mu kommentaar sind ega ka teisi kotilukuvahetajaid ei rõõmusta, aga: ma küll ei tea, millise lõikega sinu kott on, kuid olles paarkümmend aastat käekotte valmistanud ja neil ka lukke vahetanud, arvan, et enamike puhul on ca 30 euri täitsa aus summa selle töö eest. Paraku on klientide seas levinud arvamine, et lukuvahetus on nn. pisiparandus, võtab väga vähe aega ja väga vähe vaeva.
    P.S. Siirad vabandused ebameeldivate uudiste toomise eest :)

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Ei ole tarvis vabandada, kõik arusaadav :) Ma saan absoluutselt aru, et see üks paras nokkimine on (eriti see harutamise osa, brr). Lihtsalt tekib väike ebakõla, kui on odav kott ja siis jama tekkides lukuvahetus läheb nii palju.

      Kustuta