kolmapäev, 23. märts 2022

Soodushinnaga sõit / Mazzarella

 Mazzarella kirjutab nii, et tegelikult polegi vahet, millest ta kirjutab, ikka on hea lugeda. Vahepeal noogutan kaasa, siis jällegi saan põnevusega teada, kuis on asjad Soomes, Rootsis, Taanis. Sama lugu oli mul ka selle vanaema-raamatuga. 

Seekord teemaks pensionile jäämine ja pensionär olemine (mul on veel veidi aega, ent miks mitte end harida :)), aga loomulikult põikab ta nende mõtiskluste käigus ajas tagasi ja edasi, kõneleb muudest argistest tegemistest ja juhtumitest. Ja nii nagu vanaema-raamatus andsid tooni mitmed abielud ja lahutused ja kärgperendus (seal oli veel vist ka juuditarist minia mängus, kui ma nüüd ei eksi), siis nii on siingi.

Hästi tore on ka läbi raamatu vaadelda, kui kergesti võib tekkida see "vanasti oli parem"-suhtumine. Ja siis Mazzarella teadlikult suunab end teisele rajale: ei olnud parem, oli teistmoodi. Paljudele nähtustele ja tunnetele leiab ta põhjenduse kiiruse muutumises (varem oli kõik aeglasem). Mõelda vaid, ka leinaaeg oli varemalt pikem. Nüüd ei ole enam aega pikalt leinata.

Seega võin endiselt nentida: andke mulle veel Mazzarellat eesti keeles, palun!

PS. See on nüüd taas kord selline raamat, kust saab hulgaliselt lugemissoovitusi, sest kirjandusteadlasele kohaselt on siin päris palju viidatud teistele maiuspaladele.

PPS. Ma tegelikult ei arva, et suurendav peegel oleks pensionäride teema, see on niisama ka hea tarbeese.




2 kommentaari:

  1. Ma juba Instagramis vaatasin, et nii äge pilt. Ei saanud esimese hooga arugi, et suurendav peegel. 😊

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Aitäh! Ma ju enamasti ei viitsi jah pildistamisega jännata, järgmine raamat ootab ju ruttu-ruttu lugemist :)

      Kustuta