kolmapäev, 21. oktoober 2020

"Sõber"

 "Sõber" Sigrid Nuñez

Täiesti minu maitsele lektüür: napp tekst, ohtralt häid tsitaate, žanriülene, kirjandusilmas ringi ekslev. Ainult selle eesti keeles ilmumine on häbiväärselt tähelepanuta jäänud - miks? Puudulik reklaam on kahtlemata üks põhjus, ent ma julgen arvata, et ka eksitav kaanekujundus (kuigi see ei ole ainult eestikeelse väljaande teema). Jah, siin on juttu koerast ja võib öelda, et too on koguni oluline tegelane, kuid minu jaoks kandsid siin teemadena enam ikkagi lein, sõprus, kirjandusvaldkond, ja alles siis see suhe neljajalgsega. Olemata üleüldse seda raamatut poes kolades märganud, olen veendunud, et kui ka märganuksin, siis kaanepilt ja pealkiri haarama küll ei kutsuks. Kurb, vägagi. Siinkohal kniks ja kraaps nutikale soovitajale!

Raamatu kompvekiks on eelviimane peatükk. Ma jõudsin korraks juba hakata õhku ahmima, endamisi "fenomenaalne!" hüüda, aga noh... enneaegselt. Ma oleks tegelikult viimase peatüki ära jätnud ja lõpetanudki selle eelviimasega, kuigi ma mõistan, et siis oleks jälle mõned teised küsimused õhku jäänud.
Igatahes hullult hea raamat, igaühele soovitada ei söandaks, aga mõnele kindlasti



Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar