neljapäev, 17. oktoober 2024

Raamat

Mõni raamat ajab kuplialuse aurama. Mõtled, et kuidas on see võimalik? Kuidas saab keegi kirjutada valmis sellise asja - olgu, sellest ma saan aru, kirjutada võib ju kõike, pole keelatud -, aga arusaamatu on, et see nii ka ilmub. Toimetaja? Ja ma ei räägi praegu keelest, kuigi ka see pani lugedes pidevalt kulmu kergitama. Samas pole ma keeleinimene ja seega ei taha kommenteerida.

Aga sisulised veidrused, kas kedagi tööprotsessis ei häirinud? Samas eks ma olen ju ise ka näinud tekste, kus... vaatad ja mõtled, et kust nüüd pihta hakata? Kirjutada kõik ümber? Seda aega ei maksa tänasel päeval muidugi keegi kinni - haa, mis me maksmisest räägime, seda aegagi ju tavaliselt ei ole piisavalt, fail pidi küljenduses olema juba eile -, seega käegalöömine on kerge tekkima. 

Alati on muidugi oht, et lugeja ehk ma ise olen hooletu olnud. Kui oleks üks-kaks sellist detailisegadust, siis ma täiesti usuks seda võimalust. Praegu on küll tunne, et autoril on töökäigus mõtted tegevuse ajalisest paigutamisest pidevas muutumises olnud. Kord on juuni, siis mõni päev hiljem äkki juba sügiseselt hämarduvad õhtud. Kahe tegelase vanused ka virvendavad kohati veidralt, aga kuna ma ei jaksanud tagasi lehitseda ja uuesti välja otsida, siis võisin ise valesti aru saada. Tugeval tekstil muidugi selliseid kahtlusi naljalt ei tekigi.

Põnevusest peaks ka rääkima vist, sest nii ta liigitatud on. Idee ei ole midagi uudset, aga kuna ma olen krimkasid ja põnevikke lugenud keskmisest kõvasti vähem, siis selle idee müüb mulle maha küll, pole probleemi. Probleem tuleb aga siis, kui alguses tõmmatakse korraks põnevus üles, edasi tuleb aga põhimõtteliselt +/- 20 peatükki muud, sissejuhatavat ja tausta avavat juttu. Jeerum, raamat saab sedasi läbi, enne kui uuesti põnevus üles tõmmatakse :)

Teine murekoht on liiga vara ja korduvalt vihjete andmine. Lugejalt võetakse avastamisrõõm mõnuga ära. Või siis peetakse lugejat piisavalt alaarenenuks, et no jumala eest, äkki ta ikka muidu ei saa aru. Samas jällegi möönan, et teen ilmselt liiga, sest sarnaseid etteheiteid olen teinud ka ühe teise kodumaise autori suunas, keda siiski hullunult laenutatakse. Rahvale tegelikult vist meeldib selline lähenemine.

Ma siis loen nüüd edasi, käisin end lihtsalt maandamas siin :) 

2 kommentaari:

  1. A kust me nüüd teada saame, mis raamatust sa rääkisid? :D

    /Läheb uudishimust lõhki/

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Sa mõtled selle tegelikult hästi ruttu välja ;)

      Kustuta